Výlet do Nižního Novgorodu – 3. den

Poslední aktualizace: 24. května 2014 | Autor: Michal Pavelka

Výlet do Nižního Novgorodu – 1. den
Výlet do Nižního Novgorodu – 2. den

Po delší odmlce přidávám pokračování našeho výletu do Nižního. Omlouvám se za prodlevu, ale příprava na zkoušky a různé další zájmy mi nedovolily napsat kvalitní pokračování.

Třetí den začal stejně jako dva předchozí. Slunce opět pálilo, ale zatím co dva dny vydrželo horko až do večera, dnes se to pomalu změnilo v déšť. Ale drobný květnový deštík nám nemůže ublížit. Zastavit se nedáme! A vyrážíme…

Začali jsme opět procházkou po Kremlu. Vůně tulipánů se rozléhá všude, výhled na Volhu je krásný i v dešti. Déšť trochu zesílil, tak jsme se schovali na hradby. Procházka po hradbách za 50 rublů pro studenty a 100 pro dospělé. Za půl hodinky obejdeme celý Kreml a jsme u nábřeží.

I přesto, že už jsme všichni hladoví, před kusem žvancem se ještě vydáme do dalšího chrámu. Chrám nejsvatější Bohorodičky je už zdálky vidět. Leží na Vánoční ulici.

Po cestě k chrámu ale nejdřív míjíme náměstí Markina, kde kromě památníku vojákům je i jakási stříška, která ukazuje kolik má v sobě člověk slunečních vitamínů, jestli jsem to správně pochopil. Jak můžete vidět, já jsem přímo narván k prasknutí vitamíny. A rozsvítit zadní kolo na historickém velocipedu, jsem si nemohl nechat ujít!

Odsud už míříme přímo do chrámu, kde je velké teplo, takže se tu moc nezdržím.

Odsud už hladoví vlčáci míří do nám známého podniku. Levné jídlo + pivo, kdo by odolal. :-) Odpočneme si a razíme dál. Zalíbil se nám mužský klášter, který stojí nedaleko. Bohužel vinou mých kraťasů se dovnitř nedostávám, takže nemůžu říct, jak vypadá uvnitř. Trochu smůla…

Tím pro dnešek končí naše exkurze. Už jen pěšky dojdeme do Ašanu nakoupit večeři a odpočívat. Zítra už se pomalu pofrčí domů…