Výlet do Nižního Novgorodu – 2. den

Výlet do Nižního Novgorodu – 1. den

Jelen - symbol města

Jelen – symbol města

Máme tu sobotní ráno. Vydatná snídaně nesmí chybět a vyráží se do města. Ještě, že existují chytré mapy na www.yandex.ru, kde nám čile ukáží cestu i MHD. Čekáme 15 minut na maršrutku a za 20 rublů fičíme. Vidíme velkou zácpu. Ale náš řidič je profík, projede to jako nic. Vysadí nás rovnou u Kremlu, nahoře na kopci.

Hlavní náměstí Nižného Novgorodu. Velké a dlouhé, ale jinak nic zajímavého tady. Parčík a fontánka.

Přejdeme-li celé náměstí až na konec, uvítá nás Čkalov s výhledem na Volhu a okolí.

Odsud se konečně vydáváme do Kremlu. Hned u vchodu nás přivítá vojenská technika připravená na boj s USA. Všechno určitě bude fungovat. Letadlo, ponorka, tank… Hrrr na něěě :-D

Jde se dále na průzkum. Kreml je tu vcelku velký a rozlehlý. Budovy pro úředníky, různé kanceláře, kostel, mnoho zeleně, věčný oheň. A nakonec jsme odměněni dalším krásným výhledem na Volhu, která se rozprostírá hluboko pod námi.

Když jsme prozkoumali Kreml, vydali jsme se na hlavní ulici Nižného Novgorodu. Velká Pokrovská ulice. V Moskvě bych to mohl přirovnat k Arbatu. Mnoho pouličních umělců, atrakcí, stánky se suvenýry nemůžou chybět. Na každém kroku restaurace nebo muzeum. Všechno tu najdeme.

Procházku začínáme v parku u sochy Maxima Gorkého.

Odsud z mírného kopečka míříme zpět ke Kremlu, kam tato ulice vede. Po cestě se dostaneme do ohrožení dětským vláčkem, který si to na nás šine v plné rychlosti. Naštěstí jsme uskočili včas, takže jsme došli zpět bez zranění.

Tímto skončila naše oficiální turistická část. Teď se sejdeme s jednou místní studentkou, která byla v Ostravě. Čekali jsme víc lidí, ale přišla pouze sama, což nevadilo. Nejdřív jsme se byli najíst v zajímavé restauraci, kde si člověk sám objednává na iPadu a oni už to pouze nosí. Přestože byla restaurace hodně plná, obsluha byla rychlá jak vosa v létě. A tu pizzu, no takovou jsem v Rusku ještě nejedl… Ceny dobré a platí se až u východu.

Odsud vyrážíme okouknout večerní život. Usadíme se v baru, kde se musí člověk registrovat, aby tady mohl pít. Dostane členskou kartičku, která pak slouží ve všechno podnicích po Rusku. Pivo za 66 rublů, kdo by odolal. http://killfish.ru/

Moc se tu ale nezdržíme, protože už je trochu pozdě a nevíme jak se vydáme domů. Ale milé překvapení nás čeká, když přijdeme na zastávku a vidíme, jak se zpoza zatáčky vyřítí naše maršrutka. Cesta už nudná bez kolon, tak jsme brzo doma a jde se spát.