Výlet do Nižního Novgorodu – 1. den

Poslední aktualizace: 13. května 2014 | Autor: Michal Pavelka

A je tu zase cestovatelský deník. Tentokrát jsem zamířil do Nižního Novgorodu. Zatím nejkratší výlet, ve vlaku jsem strávil pouze 6 hodin. A vyzkoušel si vyjíždět i z posledního ze tří nádraží. Tentokrát z Jaroslavského.

V kalendáři píšou 8. května, den kdy se v Evropě slaví Den vítězství ale tady se nic neděje. Pouze to, že se v 22:00 scházíme na nádraží, připraveni na cestu. Baťůžky plné svačinky a čekáme na vlak. Čekání nám „zpříjemní“ mladý trošku opilý muž. Spoustu věcí o basketbalovém týmu Nižního Novgorodu se dozvíme a další tupé žvásty. Vymaníme se z jeho sevření, ale předpověděl jsem, že zafungují Murphyho zákony a bude s námi sedět ve vlaku.

Půl hodiny se opět spouští nástup pasažérů do mašinky. Mašinka je zatím nejhorší, jakou jsem v Rusku vyzkoušel. Bez klimatizace, teplo tam je. No co vám budu povídat, žádný terno. Ale to nejhorší přišlo, až později. Sedíme, sedíme a kdo se neobjeví. Mladý opilý mládenec, samozřejmě pocestuje s námi. „Huráááá!!!“

Jeho konverzační schopnosti neutichají, až má pozornost i okolních cestujících. Nakonec ale usne a může se spát. 4 hodiny spaní ve vlaku vážně není nic moc… Chlapce nikdo nevzbudil, takže se prospal trošku víc a celý vlak už je prázdný, ale on si hoví dále….

Jsme v Nižnim Novgorodu.

6 hodin ráno. Město ještě spí. Vydáváme se hledat cestu k našemu bydlení. Díky různým internetovým stránkám se dá najít velmi levné ubytování. Za 5100 rublů za tři noci pro tři. Byt 1+1 v dobré oblasti. No neber to…

Po chvíli hledání jsme to vzdali a zastavili první auto, které nás za chvíli dovezlo na místo. 100 rublů je směšná částka. Ještě nakoupíme v obchodě snídani a už se jdeme ubytovat.

Nasnídáme se, dáme se do kupy a vyrazíme. 9. květen v Rusku není jen tak obyčejný den. Ale velká sláva všude! Vydáváme se na vojenskou přehlídku. Jelikož jsem se domníval, že je to do centra kousek, jdeme pěšky. Přejdeme přes jezero, míjíme soutok řek Oky a Volhy.

Trošku bloudíme a hlavní vojenskou prohlídku jsme nestihli. Ale to vůbec nevadí, za rok bude další! Po hlavním průvodu má jít „Nesmrtelný průvod“. Jelikož ubývá veteránů, zorganizovali průvod, kdy pozůstalí nesou velké fotky bývalých vojáků.

Příprava –

Průvod jde asi 15 minut a je zakončen minutou tichou.

Potom pokračuje kulturní program, kterého už se ale neúčastníme. Vrátíme fotky na místo, kde jsme je dostali a jdeme se najíst.

Najdeme super podnik. Malinký zapadlý. Levné jídlo, levné pivo. Občerstveni a plní síly vyrážíme dále. Vyškrábeme se na vysoký kopec, na kterém leží jak Kreml tak i centrum. Výhled odsud je nádherný.

Schodů bylo strašně moc. Jdeme pomalu jakousi okružní chůzí po městě. Po hodince dojdeme na hlavní ulici Nižního Novgorodu. Možná něco jako v Moskvě Arbat. Tady se jmenuje Velká Pokrovka. Najdete tady úplně všechno. Hromada restaurací, obchůdků, pouličních umělců… A dneska 9. května je to tu hlava na hlavě… Proto se fotky odkládají na jiný den a jen to tu projdeme. Ulice je docela dlouhá. Slunce celý den pálí, takže určitě budeme i trošku opálení…

Po cestě se ještě zastavíme v maličkém muzeu. Sám nevím, co to má být…

Odsud dojdeme ke Kremlu, ale jelikož naše síly stále více docházejí a čeká nás ještě hodně dlouhá cesta… Scházíme opět dolů k nábřeží a vydáváme se domů. Nejdřív nakoupíme v Ašanu na večeři a pak už hurá domů nabírat síly na zítra…