Víkend v Kazani – 4. díl

Víkend v Kazani – 1. díl

Víkend v Kazani – 2. díl

Víkend v Kazani – 3. díl

Po dohnání spánkového deficitu. Se probouzím před desátou a mažu na snídani. Opět dvě porce pro mne. Uf.

Za chvíli se ke mнě přiřítí paní z recepce, kde mám druhého. Že musí vyplnit registrační kartu. „Taky bych rád věděl, kde je. Telefon vypnutý, žádné zprávy o něm nemám. Bohužel.“ Počkáme do dvanácti a uvidíme.

Hle, co neslyším. Známý hlas. Vrátil se. Živ a zdráv! Zatímco dosnídám, on vyplní s babou všechny potřebné papíry a vrhnu se na něho já. Tak se dozvím celou historii, jak prožil sobotu.

Před dvanáctou opouštíme hotel s batohy na zádech a vyrážíme na poslední obhlídku památek.

Dojedeme do centra. Vystoupíme na nějaké zastávce, kde jsme ještě nebyli. Ale vypadá to tu pěkně. Kousek dál je sídlo Kamazu.

Ředitelství Kamazu

Na Dakaru se jim opět daří, klukům šikovným. Po této ulici jdeme dál, dojdeme na Náměstí svobody, kde trochu „symbolicky“ stojí a hlídá obrovský Lenin.

Náměstí svobody s Leninem

Hned naproti stojí ještě divadlo.

Divadlo

Odsud se vydáváme zpět do nám známého centra na Ulici Baumana. Zde najdeme nějaký podnik a dáme si oběd.

Steak se povedl, takže můžu restauraci IQ-Bar pochválit. Jen kdyby ta cena byla nižší. Jelikož jsme obědvali na hlavním bulváru, máme vše blízko.

Po cestě...

Po cestě…

Dojdeme na konec bulváru, k velkému obchodnímu centru a vlezeme do metra. Že ho vyzkoušíme. Ale u vstupu nás zaujala velká interaktivní mapa, s kterou jsme si chvíli pohráli, a podívali se kam se vydáme. Takže pěšky, vše je blízko.

Vydáváme se po Petrohradském bulváru.

Dojdeme na konec a nevíme kam dál. Zahneme k nějakému parku, kde nás pan hlídač hned zastaví: „Chlapci, tam nic zajímavého není.“ A poslal nás kamsi. Mával rukou a cosi žvatlal. Tak jsme teda šli po směru ruky.

Míjíme kostelík, který už zřejmě neslouží ke svým původním účelům.

Jdeme radši dál, kde spatříme dřevěnou „vesničku“. Vypadá to moc pěkně, ale ať hledáme jak hledáme, všechny vchody zavřené. Prostě pech.

Hned naproti jsou dvě budovy, které vypadají jako by se tu zastavil čas. Staré malované domky ze starých sovětských filmů. Malé prozrazení spočívá v tom, že je zde udělán nájezd na kočárky. Trošku to kazí image domku.

A zde se nám naskýtá pohled na krásnou budovu. Prozkoumáme to a zjistíme, že je to Národní dětské divadlo. Vážně vypadá dětsky. Hned naproti je obrovský ledový park.

Národní dětské divadlo

Vrhneme se do ledového ráje. Velké „náměstí“ obehnané ledovým plotem. Uvnitř klouzačky pro děti, vznikají zde velké ledové sochy. Dokonce je tu i bufet, který okamžitě navštívíme.

Bohužel je to tu v rámci příprav, ale aspoň podle plánku prozkoumáme, jak to tu asi bude vypadat. Škoda, že tu nejsem o týden později.

Odsud se vydáváme ´nevíme kam´. Obhlížíme jeden krámek se suvenýry za druhým.  Hodinu vybíráme ideální triko, až jsme ho našli. A jdeme se naposledy podívat na kreml.

Mešita

A to je to poslední, co jsme z Kazaně viděli.

Teď se vydáváme si do McDonaldu naprat pupky. Ale  aby cesta nebyla nudná, o to se postaral pan policista. Přešli jsme silnici, mimo přechod, a on si na nás počíhal za rohem. Hned chtěl vidět pasy, začal vypisovat pokutu.

Tak jsme se na něho vrhli, že se snad nic nestalo. Nikde nic nejelo, vše bylo bezpečné, tak by se to mohlo obejít bez pokuty. Na to si vyžádal naši registraci v Kazani, tam si opsal vše. Podpis a bylo vše. Trošku jsme to nepochopili, ale zatím vše v pohodě.

Vydali jsme se do McDonaldu, poseděli skoro dvě hodiny. A hurá na nádraží. Zde jsme hledali ten hloupý automat na jízdenky, a podařilo se nám to vytisknout. Celkem včas. Hodina do odjezdu a nemáme co dělat. Aspoň že tady mají wifi.

V devět jdeme na nástupiště a čekáme, až nás pustí do vlaku. Najdeme svá lůžka, a jelikož jsme celkem vyždímaní.

Pohodlí tu není, nebylo a nebude. Takže se jen tak převaluji. A tak plyne cesta……

A v 10:37 zastavujeme v Moskvě na Kazaňském nádraží a hurá domů.

Zhodnocení cesty

Jak bych zhodnotil Kazaň?

Už předem jsme věděli, že město je krásné, což se nám potvrdilo. Krásný kreml, krásné město. Vše pěkně upravené. Tím, že jsme byli v lednu málo lidí. Turisté žádní, což je další plus.

V sobotu nám trošku přituhlo, ale nejsme žádní kašpárci, aby nás to vyřídilo.

Chování lidí bylo přívětivější než v Moskvě. Milejší, upovídanější. Což určitě taky potěší. Co se týče cen, jsou samozřejmě nižší než v Moskvě. Ať je to bar nebo obchod.

Celkově mám z Kazaně jen nejlepší pocity, a všem bych určitě doporučil tam aspoň na víkend zajet. Myslím, že víkend je tak akorát, na poznání všeho důležitého.