První dny v Tomsku

Poslední aktualizace: 20. února 2016 | Autor: Michal Pavelka
Radnice

V 18:40 odstartovalo letadlo směr Moskva, v 1:20 (moskevského času) vzlétlo letadlo do Tomsku, v 8:25 (tomského času) jsem šlápl nohou na sibiřskou půdu.

Tak to všechno začalo.

1604

Půlmilionové město Tomsk, založené v roce 1604 nás přivítalo pouhými -12 stupni. Jak říkají místní, je to teplo. Jedna ranvej, jedna letištní budova, pár bankomatů, něco k snědku tu taky najdete. To je popis místního letiště. V Česku bych to přirovnal k tomu brněnskému. Do města se taxíkem dostanete za méně jak 500 rublů, my jsme si připlatili za komfort (Renault Fluence) a stálo nás to 610 rublů.

Po mé informační chybě jsme i koleje nakonec našli. Cizinecké patro je opět normální. Čisto jak v kuchyni, tak v pokojích.

Na hodnocení města je ještě dost času, ale i přesto jsem psaní nechal až na den, kdy se pořádně vyspím a i něco uvidím. První dojem byl špatný. Ale po dnešním výletu, má i toto malé město něco do sebe. ;-) Najdete tu spoustu starých dřevěných domů ale s moderními plastovými okny, což vypadá vážně divně. I moderní obchodní stavby. Od všeho něco.

Tady nic zvláštního.

Zatím jsme vyzkoušeli místní tramvaje, do kterých by spousta lidí v ČR ani nenastoupilo a natož, aby s nimi jeli po místních kolejích. ;-) Jedna jízda stojí 15 rublů. Místní mašrutky stojí 17 rublů a jsou zvláštní v tom, že už zastávku před vaší, máte stát v pozoru a zaplatit.

Zatím jsme vyzkoušeli dvě restaurace. Jedna kavkazská a druhá suši. Porce beraních žebírek za dobrých 100 Kč. ;-)

12735644_10205939839041787_792624529_n

První dva dny jsme vyřídili hlavní dokumenty (registrace, překlad pasu), nečekaně rychle. Navštívili nějaké obchody, a hlavní ulici Tomsku – Leninův prospekt, na kterém se nachází spoustu zajímavých míst. Viděli jsme zde divadlo a filharmonii, na Leninově náměstí nechybí socha Lenina, na této ulici je i radnice a při cestě zpět jsme zavítali do Puškinova parku, kde je přehlídka ledových soch jeho děl.

Tomsk nabízí dalších zajímavých míst a o těch zase příště. ;-)